ההיערכות בהר מירון לקראת ל’‘ג בעומר תשפ’'ג
-
@יוסף-נחמן-אולמן-0 אמר בההיערכות בהר מירון לקראת ל’‘ג בעומר תשפ’'ג:
@יהודי-חסיד מה, זה לא נכון ?
צריך שמישהו יתקשר לכל המשפחות לברר אם נכתב על דעתם, כי משום מה לי נראה שלא
-
מקווה שזה האשכול המתאים
למישהו יש את הקישור שדרכו נרשמים לתמונת חלאקה של מלכות וקסברגר באור הרשב"י?
-
רבבות העולים למירון שומרים על המתווה ושוהים עד 5 שעות בהר
בתפילה, בשמחה ובבטחה: עשרות אלפים יעלו החל מהערב לשמוח עם רשב"י בל"ג בעומר. שלושים מעמדי הדלקה ייערכו בהר, במתחמים הייעודיים. הוכשרו מתחמים מיוחדים לתפילה, ללימוד, לילדי החלאק’ה ולהכנסת אורחים. ‘כל רגע’ יעביר בשידור חי המעמד הנשגב
לילה לפני ל"ג בעומר במירון | צילום: ארי קופרשטוק
רבבות אלפי ישראל יעלו ביממה הקרובה למירון וכבר החל מהבוקר (שני) מגיעים אנשים לאתרא קדישא מירון ונוטלים חלק בשמחתו של רשב"י ביום ההילולא בל"ג בעומר, והכל בהתאם למתווה שגובש על ידי שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש ופרויקטור ההילולא, יוסי דייטש.במסגרת המתווה, הרחיבו את שעות השהייה באתר ל-5 שעות, והכפילו את מספר השוהים שיכולים לחגוג, לשמוח ולהתפלל, בציון הרשב"י ובמתחמים המיוחדים בהם יערכו את מעמדי ההדלקות, תוך שמירה מירבית על הביטחון.
פרויקט מקיף: כל מוקדי ההדלקות בחצרות והחידושים בל"ג בעומר
אירועי ל"ג בעומר ייפתחו כבר לפני השקיעה בתפילת מנחה וערבית ולאחר מכן בשעה 20:30 מעמד ההדלקה המרכזי על גג הציון, על ידי האדמו"ר מבאיאן. ומאז, ולמשך 24 השעות הקרובות - שלושים מעמדי הדלקות ייערכו על ידי גדולי התורה והחסידות, מכל החוגים והעדות, רובם במתחם ההילולא, וחלקם במתחם בני עקיבא או במושב מירון.
‘כל רגע’ יעביר כמדי שנה החל מהשעה 18:00 את ההילולא בשידור חי לטובת מאות אלפי הגולשים בביתם.
לתועלת המתפללים הרבים הוכנו השנה מתחמי תפילה מיוחדים, לגברים ולנשים. הכניסה למערת הרשב"י תתאפשר באמצעות שני מסלולים - מהיר ואיטי, על מנת לאפשר לכמות גדולה ככל הניתן של מתפללים, להגיע לציון, להעתיר ולפעול בדבר ישועה ורחמים.
אחרי הפוגה, השנה שוב יפעלו מתחמי הכנסת אורחים, שיחלקו ח"י רוטל כסגולה הידועה, ודברי מאכל. במקום מיוחד, ברחבה של תולדות אברהם יצחק לשעבר, יערכו הריקודים המסורתיים לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי.
כמו כן, הקימו מתחם תפילות ממוזג עם מניינים מסביב לשעון, בסמוך לשטיבלא’ך תמצאו פינת קפה עם כיבוד קל. בנוסף, הקימו היכל לימוד ממוזג ומרווח, שם תמצאו ספרי קודש וחוברות לימוד.
מאות ילדים נרגשים יגיעו עם הוריהם לחגוג חלאקה לקראת גיל 3, בהתאם למנהג שייסד האר"י הקדוש. עבורם, הכינו מתחם מיוחד עם מקום לבצע את התספורת הראשונה, ובו יחלקו להם חבילות ממתקים.
במהלך היום, יתקיים אירוע מיוחד עבור בני משפחות 45 קדושי מירון, סעודת מצווה וסיום ש"ס משניות, עם תוכניה מושקעת לזכר הקדושים, בהשתתפות רבנים ואישי ציבור.
לקראת העלייה לאתרא קדישא מירון, מבקשים במשרד ירושלים ומסורת להזכיר לציבור כי ההגעה ביום ל"ג בעומר לאתרא קדישא מירון, תתאפשר רק באמצעות רכישת כרטיסים מראש, בתחבורה הציבורית או ברכבים פרטיים.
מאז ההגעה למירון, אפשרו השנה, במסגרת המתווה, זמן שהייה מורחב של 5 שעות, פרק זמן שמספיק גם לתפילה, לריקודים, השתתפות במעמד הדלקה - ואפילו עצירה להתרעננות ולאכילה במתחמי הכנסת אורחים ובנקודות הרענון והנוחיות.
לתועלת הציבור, גם בדרך למירון ובחזור לערים, יעצרו בנקודות התרעננות. חידוש נוסף השנה, מאפשר חזרה נוחה ומהירה באמצעות הרכבת. מגיעים לתחנה בכרמיאל עם השאטל המיוחד, ומשם נוסעים עם רכבת ישראל - בהצגת כרטיס נסיעה בתחבורה הציבורית.
הדרכים המובילות לציון הק’, בתוך מירון, הורחבו ובוצעו שינויים רבים ומבורכים כדי להתאים את אופי המקום, כדי שנגיע לרבי שמעון בבטחה. מחשבה מיוחדת הוקדשה עבור בעלי המוגבלויות והקשישים, אותם יסיעו באמצעות רכבים מיוחדים מהכניסה ליישוב עד לראש ההר, ללא תשלום וללא צורך בהרשמה מראש.
לאורך כל הדרך, ובנקודות הרלוונטיות, הוצבו סדרנים מאנ"ש, שיכווינו את הציבור, שנקרא להקפיד על ההנחיות, כדי לאפשר את קיום ההילולא בביטחה, מתוך שמירה שלא להידחף ולא להצטופף כלל, ולהתרחק ממקום סכנה.
השר מאיר פרוש: “במהלך התקופה האחרונה, פעלנו יחד עם פרויקטור ההילולא הרב יוסי דייטש על מנת להתאים את מתווה ההילולה, כדי שכולם יוכלו להשתתף בתפילה, בשמחה ובביטחה. הגדלנו את מספר המשתתפים, הרחבנו את זמן השהות בהר, ואיפשרנו שלושים מעמדי הדלקה”.
“כעת, אין הדבר תלוי אלא בכלל הציבור, שנקרא להקפיד על ההנחיות, על מנת לאפשר את קיום ההילולא על בסיס המתווה המורחב, גם בשנים הבאות בעז"ה. להישמע להנחיות הסדרנים בשטח, לשמור על הזמנים, ולהגיע הביתה בעז"ה בשלום”.
פרויקטור ההילולא יוסי דייטש ציין: “בפעילות המבורכת של השר הרב מאיר פרוש, בשיתוף פעולה עם המשטרה וכל הגורמים הרלוונטיים, הצלחנו ב"ה להציג מתווה מורחב שיאפשר לחגוג את הילולת הרשב"י בשמחה, מתוך שמירה על בטיחות הציבור”.
“הכשרנו מתחמים חדשים ודרכי גישה, הפחתנו את ההגבלות על כמות הקהל ובכך הרחבנו את משך הזמן שניתן להיות במירון ביום ההילולא, במקביל להגדלה משמעותית של מספר החוגגים במקום. עשינו הכל כדי שתוכלו להגיע לרשב"י בנוחות ובביטחה, עם נקודות ריענון בדרכים, ועוד”.
“אבל השנה היא שנת מבחן שתשפיע על השנים הבאות, וזה כבר תלוי בכל אחד ואחד מהעולים לאתרא קדישא מירון. הקפידו על ההנחיות, כדי שגם השנה נחגוג את ל"ג בעומר בביטחה ובשמחה, וגם בשנים הבאות”.
-
ל"ג בעומר תשפ"ג באור הרשב"י - כל המידע הרלוונטי
עולו ואתכנשו: “אור הרשב"י” בהפקה שטרם נראתה כמותה על שבילי דרך מהדרין! מתחמי ענק ממוזגים, לסעודות, ריקודים, לימוד תורה ותפילות. כל מה שעליכם לדעת לקראת ההשתתפות בהילולא הענקית! • צפו! -
היערכות במירון לל"ג בעומר תשפ"ג: זה החידוש שצפוי השנה
מתחם סעודות ההילולא של מוסדות אור הרשב"י במירון הועבר למיקום חדש ענק ומרווח – בצמוד לדרך מהדרין ובמרחק הליכה של 4 דקות בלבד מהציון הקדושהמיקום הקודם של מתחם הסעודות היה בשנים עברו במעלה ‘דרך מהדרין’, בצמוד ל’היכל התורה’, אך השנה, מתוך רצון להרחיב את מתחם הסעודות – וכמו גם את מתחם ‘היכל התורה’ נעשו השינויים הבאים:
מתחם סעודת ההילולא הגדולה הועברה למתחם הענק בתחתית דרך מהדרין, הסמוכה לכניסה למושב.
‘היכל התורה’ – שע"י מפעל הקודש ‘היכל התורה מירון’ ואור הרשב"י הוקם היכן שהיה בעבר היכל הסעודות, כך שגם הוא הורחב משמעותית.
בצמוד למתחם סעודת ההילולא הוקם מתחם ריקודים ענק, שם יתקיימו הריקודים לכבודו של התנא האלוקי באווירה הייחודית וכפי שהייתה במירון בכל השנים.
המתחם הענק והממוזג לריקודים בעיצוב אומנותי בסגנון ובהווי של חצר ציון הרשב"י יהיה פתוח ללא הפסקה - מזמן ההדלקה הראשונה ועד למוצאי ההילולא בחצות עם מיטב מנגני הציבור החרדי: ר’ מאיר אדלר, ר’ אהרן (אהרל’ה) סאמעט, ר’ יואלי קליין, מקהלת ויז’ניץ, ו-ר’ אברהם מרדכי שוארץ שיגיע במיוחד מחו"ל.
יצוין, כי כלל מתחמי אור הרשב"י הינם ממוזגים כראוי לכבודם וליקרם של רבבות העולים למירון.
-
מיוחד: כל ההלכות והמנהגים לל"ג בעומר
אמר בטעות לפני מעריב “היום ל"ג בעומר”, מותר לספור בברכה?, האם האם נוהגים להסתפר ביום זה? ולספר אחרים?. כל ההלכות הקשורות לל"ג בעומר מתוך גיליון ההלכות “איש יהודי” שנערך ע"י הגאון רבי מרדכי צבי ברנשטיין דומ"ץ וראש הכולל בפינסק קרלין ורב קהילת בוגרי אורייתא. וגם: זמני היום למירוןא. בל"ג בעומר מרבים קצת בשמחה, שביום זה פסקו תלמידי רבי עקיבא מלמות (מאירי יבמות סב, ב. מהרי"ל. שעה"ר תצג ה). אז הסמיך רבי עקיבא את חמשת תלמידיו שלא מתו והמשיכו את מסורת התורה, וביניהם התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי (שעה"כ ענין ספירת העומר, ומשנת חסידים מס’ אייר א ו).
ביום זה הוא הילולא דרשב"י, שנסתלק בו וגילה סודות התורה (פע"ח שער ספה"ע ז, וכן היא המסורת אצל רבוה"ק וגדולי החסידות: יערת דבש, בית אהרן קז ב. סידור הרב דש ב, בוצינא דנהורא מהרר"ב ממעז’יבוז, מאור ושמש רמזי ל"ג בעומר, בני יששכר אייר מאמר ג אות ב-ג [פשוט שלא היה זה באותה שנה שמתו בה תלמידי ר"ע, שהרי לאחמ"כ סמך חמשה תלמידים וביניהם רשב"י]. אמנם י"א שאין זה ענין יום ההסתלקות - חיד"א ב’מראת עין’ ליקוטים סימן ז, וז"ל: מה שכתבתי בברכ"י שפטירת רשב"י בל"ג בעומר, אמנם כ"כ בפע"ח, אך נודע שבנוסחאות כתבי האר"י היה טעות וערבוב, והגירסא האמתית שזה יום שמחתו של רשב"י, ולא בא בפיו לומר שזה יום פטירתו).
עליה לציון רשב"י במירון
ב. מצוה לשמוח בשמחת ר’ שמעון בן יוחאי, ואם דר בא"י ילך לשמוח על קברו ושם ישמח שמחה גדולה (משנת חסידים, שעה"כ. בסדור ר’ שבתי מראשקוב תלמיד הבעש"ט: מצווה לילך על קבר רשב"י ובנו ר"א בל"ג בעומר. ג’ ימים שלפני ואחר ההילולא עדיין נחשבים כחלק מההילולא - עי’ נט"ג פסח ע’ שדמ).
תחנון בערב ל"ג בעומר
ג. אין אומרים תחנון כבר מערב ל"ג בעומר במנחה (שעה"ר תצג ה הביא שתי שיטות, ובסידור הכריע שלא לומר תחנון. פמ"ג א"א תצג ג, מ"ב קלא לג). ובקרלין ועוד קהילות חסידים נוהגים שלא לומר תחנון בכל השבוע של ספירת הוד (בזוהר רעיא מהימנא פרשת בהעלותך [דף קנב:] כרוזא כריז כל מאן דלא יכיל למחמי מטרוניתא ייתי ויחמי עד לא ינעלון תרעיה, אימתי כרוזא כריז בארבעה עשר לירחא תניינא דהא מתמן עד שבעה יומין תרעין פתיחן, מכאן ולהלאה ינעלון תרעי, ועל דא פסח שני, ע"כ).
אמר ‘היום ל"ג בעומר’
ד. מפלג המנחה ביום י"ז אייר יש להזהר מלומר היום ל"ג בעומר, כדי שיוכל לספור בברכה ללא חשש (שעה"ר תפט טו). בדיעבד, עדיין יכול לספור בברכה, שהרי לא כיון לספירה (כה"ח תפט ל מכנה"ג); ועוד, שמוכח מלשונו שאינו רוצה לצאת באמירה זו שהרי לא הזכיר מנין השבועות והימים (א"ר, מ"ב כב).
למנצח
ה. למנצח יענך - אומרים (פמ"ג א"א תצג ג, מ"ב קלא לה. למנהג חב"ד והספרדים, כל שאין אומרים תחנון א"א למנצח. עי’ שעה"ר תכט יב, והע’ פ). הנמצאים במירון יש נוהגים שלא לומר. ובקהילות קארלין נתפשט כן בכל א"י.
חלאק’ה
א. התינוקות שהגיעו לכלל שנים, נוהגים ביום זה (כבר מהלילה) לגלח שער ראשם, ולהשאיר הפאות (בפע"ח שער ספירת העומר בענין ההולכים על קבר רשב"י ור"א בנו במירון בל"ג בעומר, שראה את מורו האריז"ל שהלך שם לגלח את בנו במשתה ושמחה בימים ההם. הו’ בשע"ת תקלא, ומתו"ד: כך מנהג א"י שעושים שמחה בתגלחת ראשונה של קטן, שמחנכים אותו אז במצוות להיות לו פאות הראש. במשנת חסידים: ואם דר בא"י ילך לשמוח על קברו ושם ישמח שמחה גדולה, וכ"ש אם הוא פעם ראשונה שמגלח בנו ומוציא הפאות שהוא מצוה).
לפני ל"ג בעומר
ב. מותר לבקר עם הילד אצל זקניו וכדומה להסיר קווצות שער כחלק מהחלאקה - גם כמה ימים לפני ל"ג בעומר (הג"ר נפתלי נוסבוים, הג"ר יעקב מאיר שטרן והג"ר משה בהגרא"ד פרידמן שליט"א).
האם הגזיזה מצריכה נטילה
ג. הגוזז קצת ממחלפות ראשו של תינוק כנהוג – אינו צריך ליטול ידיו, שעיקר החיוב למסתפר ולא למספר (שעה"ר סימן ד: המגלח שערו). ועוד, שגזיזה זו אינה בכלל תספורת המצריכה נטילה (הל"ש תפילה פ"ב); ואילו משום נוגע במקומות המכוסים וזיעה - הרי אינו נוגע אלא בראשי השער (קובץ מבית לוי מהגר"ש ואזנר זצ"ל). אולם יש מדקדקים בזה (כן נהג הרה"ק מוהר"א מבעלזא זצ"ל, נט"ג).
סיום תגלחת אחר ל"ג בעומר
ד. תינוק שהתחילו לגלחו בל"ג בעומר ולא סיימו - מותר לסיים אחר יום זה (שבט הקהתי ד קמג, ופשיטא דהוא הדין למבוגר שנוהג היתר תגלחת בל"ג בעומר, ומשום כבוד הבריות. עי’ ש"ע יו"ד שצ, וכן הוא בספר ‘בין פסח לשבועות’ להגר"צ כהן זצ"ל מהגרח"ק בשם החזו"א).
תספורת לגדולים
ה. מדין הפוסקים מותר להסתפר בל"ג בעומר, החל מהלילה (עי’ שעה"ר תצג ה). אך לפי האריז"ל אין מסתפרים כל ימי ספירת העומר עד ערב חג השבועות, פרט לתגלחת ראשונה של בני שלש שנים והשארת פאות, שנערכת לכבוד שמחת רשב"י.
המספר לאחרים שלא לפי האריז"ל
ו. גם מי שאינו נוהג להסתפר ביום זה - יכול לספר את מי שחפץ להסתפר, שהענין ע"פ האריז"ל הוא למסתפר ולא למספר (הל"ש פסח ע’ שסז).
סעודת מצוה
א. סעודת ל"ג בעומר נחשבת סעודת מצוה (מהרי"ל החדשות סימן קד).
ריקודים של רשות
ב. למנהגנו שעושים שמחה בלילה וביום לכבוד רשב"י - מותרת תזמורת גם של ריקודים, ואפילו של רשות, דהוי כמו יום טוב (עי’ שעה"ר תצג סו"ס ה, פמ"ג א"א א, כה"ח , הליכות שלמה יא 58).
ג. בתלמודי תורה נהוג לעשות הדלקה ונגינה בערב ל"ג בעומר, וגם המלמדים יכולים להשתתף בזה. אך יש לזמר רק שירי רגש.
אבל תוך י"ב חודש
ד. אבל תוך י"ב חודש, המנהג שמשתתף בסעודה הנערכת לכבוד היום, ואם נמצא במירון אינו צריך להמנע גם כשמנגנים בכלי זמר ותופים, ויש אומרים שהוא עצמו לא ישתתף בריקודים (עי’ נט"ג פסח ג עמ’ שלח).
סעודת חתונה במוצאי היום
ה. חופה שנערכה ביום ל"ג בעומר סמוך לערב - מותר לעשות בלילה של מוצאי ל"ג בעומר סעודה ושמחה, גם ברקודים וכלי שיר (אג"מ אה"ע א צז). וכן בכל שבעת ימי המשתה מותרים ריקודים וכלי שיר. ויכול כל אדם להשתתף ולשמוח ולשמח חתן וכלה (אג"מ או"ח ב צה).
זמני היום לאופק מירון - תשפ"ג מתוך הלוח המדוייק ‘עתים לבינה’
שקיעת החמה ערב ל"ג בעומר…7:30
עלות השחר א’ … 4:01
עלות השחר ב’ … 4:23
זמן ציצית ותפילין … 4:48
הנץ החמה … 5:44
הנה"ח הנראה … 5:47
סוף זמן ק"ש מג"א … 8:18
סו"ז ק"ש הגר"א … 9:09
סוף זמן תפילה … 10:18
חצות יום ולילה … 12:35
שקיעת החמה ל"ג בעומר…7:30
לתשומת לב הרוכשים מוצרי חמץ במרכולים על אם הדרך: קוד יצור חמץ אחר הפסח – 3103
בחדרי חרדים
-
יעלה תחנוננו מערב / השר מאיר פרוש מסכם את ההכנות האינטנסיביות
ההכנות, כאמור, נעשו כאן בפורמט כביר וגם נדיר. האם היתה כאן שלימות? מי יכול להעיד על עצמו. אך בוודאי שההתארגנות הפעם היתה טובה הרבה יותר משנים עברו • מתפללים אנו לסיעתא דשמיא על כל צעד ושעל, על כל רגע ודקה
מאיר פרוש, שר ירושלים ומסורתההכנות לקראת ההילולא ולקראת השמחה הגדולה במירון היו השנה באופן מיוחד ויוצא דופן. שפר עלי חלקי ונפלה בידי הזכות להיות שותף יחד עם עמיתי הרב יוסף דייטש בעשיה המבורכת הזו ובהכנות הגדולות האלו, כשהשאיפה היא לשמור ולשמר את המסורת הותיקה של העליה להר מירון, כאשר היתה במשך כל השנים, וכידוע אמרתו של הרה"ק מרוז’ין זי"ע יום כיפור בפנים המערה, ושמחת תורה מחוצה לה.
הרה"ק ה’שפת אמת’ זי"ע בפרשת האזינו, בדבריו על כך שההכנה גדולה מהמצוה, הוא מסביר בלשונו הקדוש: “…ועוד כי מי יוכל לקיים המצוה כמשפטה. אבל הרצון והכנה להמצוה הוא לעשותו כרצונו יתברך, ולזאת ההכנה והשמחה לבוא להמצוה חשוב מאוד… הרהורי מצוה שאדם מהרהר ומשתוקק לקיים פקודת השי"ת טובים מהמצוה”.
ההכנות, כאמור, נעשו כאן בפורמט כביר וגם נדיר. האם היתה כאן שלימות? מי יכול להעיד על עצמו. אך בוודאי שההתארגנות הפעם היתה טובה הרבה יותר משנים עברו. צוותות מסורים ומקצועיים עבדו כאן תקופה ארוכה, כשהם משקיעים את כל מרצם וכחם שאכן יהיה כאן, במירון, מקום שירחיב דעתו של אדם בשעה שבא להתפלל ולשפוך צקון לחש.
ההכנות נעשו מתוך כמיהה ורצון להטיב. היתה כאן השתוקקות שיצא דבר טוב. ההצלחה בסופו של דבר תלויה ועומדת עד לסיומו של היום הגדול והקדוש הזה, אך אנו מאמינים שבזכות ההכנות הגדולות, נזכה.
הערב, בעת דמדומי חמה של ערב ל"ג בעומר, ההתרגשות תעלה מעלה מעלה. יהודים מכל גווני הקשת מבקשים לעלות ביום ההילולא לציון המצויינת, לתפילה ולשמחה. כל אחד מייחל לישועה בענייניו, וכל אחד מגיע עם המטען האישי שלו אותו הוא מבקש לפרוק אצל ובזכות התנא האלקי.
-
מישהו יכול לתת את הקוד?
https://www.c-live.co.il/archives/11813 -
@חצקעל אמר בההיערכות בהר מירון לקראת ל’‘ג בעומר תשפ’'ג:
ל"ג בעומר תשפ"ג באור הרשב"י - כל המידע הרלוונטי
עולו ואתכנשו: “אור הרשב"י” בהפקה שטרם נראתה כמותה על שבילי דרך מהדרין! מתחמי ענק ממוזגים, לסעודות, ריקודים, לימוד תורה ותפילות. כל מה שעליכם לדעת לקראת ההשתתפות בהילולא הענקית! • צפו! -
יש למישהו את הקוד?
https://www.c-live.co.il/archives/11813 -
https://www.jdn.co.il/video/1958119/
שידור חי
-
איפה יהיה ההדלקה של תוא"י ושל קהילות העדה החרדית?
-
@א-ויז-ניצע-חסיד
יש לינק ביוטיוב שפתוח כרגע בנטפרי?
שי לייב נתקע כל הזמן -
…
-
מי מדליק כעת בשידור חי?
https://player.koshernet.live/Meiron2023-MainOut.php -
@שלמה-מרלר אמר בההיערכות בהר מירון לקראת ל’‘ג בעומר תשפ’'ג:
מי מדליק כעת בשידור חי?
https://player.koshernet.live/Meiron2023-MainOut.phpישיבת אורייתא
-
יש למישהו את אישורי הרבנים בקובץ?
-
@יהודי-חסיד אמר בההיערכות בהר מירון לקראת ל’‘ג בעומר תשפ’'ג:
יש למישהו את אישורי הרבנים בקובץ?
רשימת מקבלי היתרים מירון.zip -
יש הדלקות שנערכים בקרוב עם שידור חי? ומה לגבי תו"א תוא"י ומשכנות וסאטמר?
-
@יהודי-חסיד חסידות תולדות אהרון הדליקה במתחם 89, מרן האדמו"ר שליט"א לא הגיע, ואחיו מרן הגר"מ קאהן ר"י תולדות אהרון ערך את ההדלקה, תוא"י ביטל את ההדלקה בשטח 89 ועשה בשטח מאחורי תחנת דלק, בין מירון למתחם 89